Communiceren met Voorwaarts Communicatie

Mail komt binnen. We hebben er weer een nieuwe collega bij. Je weet wat dat betekent …

Ja, ik weet precies wat het betekent.

We gaan een vette profielfoto maken EN een flexibele teamfoto die laat zien wat Voorwaarts Communicatie haar klanten biedt.

Ja, dit wordt te gek!

De vraag van Voorwaarts Communicatie

  • profielfoto’s voor op onze website en LinkedIn. Iets wat echt tof is en bij onze uitgesproken visuele identiteit past
  • een teamfoto, graag zo eentje waar je makkelijk mensen kan toevoegen. We groeien hard!

Relevante links

Bezoek website

Projectdatum

november 2022 – februari 2023

Geleverd

  • 5 opvallende zakelijke portretten
  • teamfoto/blikvanger voor het bedrijf

Hoe we te werk gingen

Elke week pitchte ik tijdens de BNI lunch over mijn foto’s. Elke week probeerde ik een gave foto te laten zien. Soms vertelde ik over de mogelijkheid om een flexibele teamfoto te maken. Medewerkers komen en gaan. Ze veranderen van omvang of haar … Je wilt niet alles opnieuw moeten maken. Elke keer alleen wat nodig is.

Dat vonden Marieke en Tessa een toffe aanpak die precies in hun straatje past.

Eerst gingen we aan de slag met portretten. Ja, you guessed it. Pinterest-time! Ik kwam met een aantal voorstellen aan en we zijn op 3 uitgekomen. Ze zouden beslissen als ze het gezien hebben.

Regelen we!

Wat moeten we aan voor de fotoshoot, Karolina?

Saaie kleding, ajb. Het wordt het gaafst in basics!

Elementen van de visuele identiteit van Voorwaarts Communicatie

Die heb ik gekregen. Hierin moest ik “me” inpassen.

Dus groen in 2 uitvoeringen, prettig oranje, halve cirkels en een raket.

Aan de slag!

Dat donkergroen … en die raket. Ik moest vrij snel aan de ruimte denken. In een gezamenlijke brainstormsessie hebben we een ruimte van mogelijkheden bedacht. Een heelal aan mogelijkheden … dat raakte de juiste snaar want Voorwaarts werkt middelenvrij. Van ALLES wat mogelijk is, pakken ze juist die paar dingen die het best bij een klant passen.

You tell me of dat ook op de foto te zien is 😉

Een paar gave foto’s van deze opdracht

Achter de schermen

Ik liet iets zien op het Pinterestboard. Ze werden er niet echt warm van. Neh, ik denk dat het niet bij ons past.

Teleurgesteld was ik want ik dacht dat het PRECIES is wat het beste zou zijn. We begonnen te praten. Ik liet het van dichterbij zien en vertelde wat IK erin zag en hoe het in hun verhaal zou passen.

Wat volgde was een van de gaafste momenten in mijn professionele carrière.

“Maar wacht ff, JA!”

Nu zagen ze het ook. Ik maakte een quick-and-dirty schetsje om zeker te weten dat we elkaar begrepen. Ja, dat was het. Dat was het precies! Op dat moment is ook het “heelal aan mogelijkheden” ontstaan.

Wat in de foto moest komen was: een gevoel van veel en ruimte.

Opvallen met de foto’s op je website? Dan ben je bij Karolina aan het juiste adres. Haar creatieve brein draaide overuren om voor ons echt een uniek concept neer te zetten. De daadwerkelijke uitwerking overtreft het beeld dat wij in ons hoofd hadden. Ondanks de ietwat gekke poses die wij moesten aannemen voor de blikvanger, stelt ze je continu op je gemak. Dat zorgde voor het nodige gelach, maar bovenal voor portretten en een blikvanger die wij vol trots aan onze opdrachtgevers laten zien. Dankjewel Karolina voor de leuke samenwerking én onze unieke fotografie.
Jamie van Schijndel
Voorwaarts communicatie