Stap voor stap met
L² Maatvoering

“Gefeliciteerd met het nieuwe kantoor, jullie zitten bij mij om de hoek,” schreef ik eind april 2020 aan Ferry. Toen bestond L² Maatvoering nog net geen jaar, maar ging als een speer.

“Leuk, misschien wil je langskomen, we hebben iets in gedachten. Wat dacht je van over twee uur?” schreef Ferry terug en de rest is historie.

L² Maatvoering is echt iets anders dan anders. Van de manier waarop ze het liefst willen werken tot hoe ze zich willen presenteren. Een echt eigen-wijs bedrijf. Daarom klikte het ook zo goed.

De vraag van L²Maatvoering

  • We hebben leuke foto’s nodig voor op onze website.
  • We willen actief en herkenbaar zijn op LinkedIn. Ons doel is naamsbekendheid.
  • We willen een gave en meer bij ons passende website.
  • Een bedrijfsfilm zou ook vet zijn.

Relevante links

Bezoek website

Bezoek LinkedIn-pagina

Projectdatum

mei 2020 – heden

Geleverd

  • opvallend zakelijk portret
  • opvallende actiefoto’s
  • blikvanger voor het bedrijf en voor afzonderlijke diensten
  • opvallende visuele identiteit
  • opvallende visuele content als abonnement
  • opvallende website
  • bedrijfsfilm en korte filmpjes voor op LinkedIn als abonnement

Hoe we te werk gingen

Eerst ff babbelen natuurlijk naast een pot met snoep. In het begin ging het om een paar leuke foto’s voor op de nieuwe website en LinkedIn-profielfoto’s. We hebben op locatie afgesproken – station Zoetermeer. Nou ja, de perrons en het spoor zelf dan. Daar gingen we los. Op een ander moment kwam ik langs met mijn uitklapbare studio en hebben we de portretten gemaakt.

De nabewerkingen hebben we in een paar heen-en-weer-mailacties geregeld en die zijn sinds dat moment ook niet meer aangepast.

Snel genoeg kwam er een vraag om meer foto’s en voor LinkedIn-paginabeheer. Doen we! Het is leuk, al doe ik het niet voor elke klant.

Elementen voor de visuele identiteit van L² Maatvoering

Goud en blauw waren er al. L² Maatvoering zijn The Golden Boys, inmiddels ook girls 😉

Deze kleuren heb ik op alle foto’s toegepast.

Als maatvoerder ben je bijna een onderdeel van de bouwtekening. Daarom zijn delen van de foto omgetoverd tot een tekening. Daarbovenop komen de gouden lijnen die belangrijke elementen van de tekening zichtbaar maken.

Schuine strepen maken het geheel lekker dynamisch en speels.

Zowel de kleuren als de strepen komen terug in de LinkedIn-postvisuals. Hiervoor heb ik ook twee gave “technische” lettertypes gevonden.

Een paar gave foto’s van deze opdracht

Visuals van deze opdracht

Op basis van een paar templates in Canva kan ik makkelijk en flexibel hele herkenbare postvisuals maken. De jongens lopen op de gekste en de meest indrukwekkende locaties. Ze maken ook zelf foto’s en video’s. Voor de zelfgemaakte foto’s gebruik ik een duotone van goud en blauw.

Video’s van deze opdracht

Er zijn klanten waarvoor je echt iets meer wil maken dan wat je normaal gesproken doet. En zo was het ook met deze opdracht.

Van een bedrijfsfilm …

via een serieus gave documentatie van projecten…

tot gewoon iets leuks en gaafs.

Achter de schermen

Bij L² Maatvoering is het nooit saai. Soms moet ik me tussen planken wringen, soms mag ik lopen waar normaal gesproken gewone stervelingen niet komen. Op een ander moment is het “gewoon” een dagje kantoor.

Een creatieve geest, kritisch, objectiverend en analytisch. Voor de profielfoto’s, actiefoto’s en onze bedrijfsfilm waar wij bijzonder trots op zijn. Van eerste opzet tot het eindresultaat bleef ik me verbazen over de inzet en passie welke Karolina aan de dag legde. Ze is nuchter, praktisch en respectvol in haar aanpak. Het was en is prettig werken met Karolina, er komen zeker nog meer opdrachten, ik kan haar dan ook van harte aanbevelen.