Hoe vertel je een verhaal op social media?

In het kort

Welkom, mijn rebel. Er is niets saaier dan een reclamefolder. Ja, sommige mensen vinden het boeiend dat de deurmatten of peren in de aanbieding staan, maar tja, dat zijn de koopjesjagers. I don’t know about you, maar ik word niet echt blij van koopjesjagers. Ik wil niet dat mijn eigen LinkedIn-feed als een reclamefolder leest of eruitziet, en iemand zei: “dan moet je verhalen gaan vertellen.” Maar for the love of the Lord or the Rings, hoe vertel je een zakelijk verhaal op LinkedIn?

Al vind ik schrijven best leuk, ben ik hierin zeker geen expert, dus dacht ik… ik ga het vragen aan iemand met meer gravitas – Marieke Smit, the storytelling Queen!

De gast van vandaag: Marieke Smit

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/marieke-smit/

Website: https://www.storytellingin1300tekens.com/

Insta: https://www.instagram.com/mariekesmit67/

Hierover hebben we het gehad

  • Waarom zou een ondernemer een verhaal vertellen op sociale media?
  • Is storytelling niet toevallig een van die lege buzzwords van het jaar?
  • Welk verhaal kan een ondernemer vertellen?
  • Hoe vertel je een goed verhaal op sociale media? En specifiek op LinkedIn?
  • Hoe kom je aan een goed verhaal? Hoe weet je dat het verhaal goed is?
  • Wat als een luisterende rebel geen idee meer heeft waarover te schrijven?
  • Moeten we storytelling nog leren? We hebben ChatGPT toch?
  • Over deze foto’s en klanten hebben we het gehad:

Handige links en resources

54 content ideeen

Marieke in de zorg, boek

Een checklist om verhaal te vertellen

Bonus materiaal

Karolina durft te vragen podcast is beschikbaar via