Good news, everyone! Jouw archetype is binnen! Je bent

de Zorggever

Hieronder vind je meer over jezelf… en over je merk.

Je leeft bij

Hou van je buurman als jezelf

de Zorggever in a nutshell

kernverlangen

bescherming

motivatie

anderen beschermen en verzorgen

doel

dingen voor anderen te doen

verlangens

ondersteuning, vriendelijkheid, bijdrage, onbaatzuchtigheid

publiek

kwetsbaar, onzeker, blootgesteld, in gevaar

angsten

angst, verwaarlozing, wreedheid, geweld

Over de archetype

Welkom, mijn zorggever

Jij, als zorggever, bent van nature gedreven door je diepgaande behoefte om anderen te beschermen en voor hen te zorgen. Je straalt een aura van veiligheid, warmte en onvoorwaardelijke ondersteuning uit voor degenen die op jou vertrouwen. Het koesteren zit in jouw wezen, en het is jouw roeping om dit te delen met de wereld.

Het is voor jou van het grootste belang dat alles wat je doet, in lijn is met jouw zorgzame missie. Het idee dat jouw producten of diensten als schadelijk of uitbuitend zouden worden beschouwd, is ondenkbaar en zou je diep raken.

Jouw merk heeft een duidelijke visie die gericht is op het ondersteunen van gezinnen en het dienen van de publieke sector, zoals de gezondheidszorg en het onderwijs. Je streeft ernaar om mensen aan te moedigen om goed voor zichzelf en anderen te zorgen. Het is geen toeval dat dit archetype ook wel bekend staat als “de Moeder,” want jij bent de belichaming van zorgzaamheid en bescherming, en je bent vastbesloten om een positieve impact te hebben op de levens van degenen die je bedient.

Jouw niche

mensen helpen voor zichzelf te zorgen, het publiek te dienen door middel van gezondheidszorg, onderwijs of hulpprogramma’s

Bekende zorggevers

Samwise Gamgee – The Lord of the Rings,
Mary Poppins,
Dustin Henderson – Stranger Things,
Mother Theresa,
Campbell’s Soup,
Johnson & Johnson,
Heinz,
UNICEF,
WWF

A mother understands what a child does not say.

Zo gebruik je je archetype

Dit is hoe ik het aanpak voor mijn klanten… maar you do you.

1. jouw archetype

Dit heb je al… je bent een zorggever! Een aai over de bol.

Aai af en toe jezelf en you’ll be fine!

2. je klant, je concurentie

Je klanten hebben waarschijnlijk ook een archetype. En je concurrenten ook.

Wat zijn deze archetypes?

Zijn ze hetzelfde als die van jou of verschillend?

Hoe kun je hierop inspelen?

3. concept

Een rode draad, een geschikte metafoor die overal terugkomt. Misschien is het zo eenvoudig als ALTIJD en OVERAL gekke sokken dragen. Of misschien iets complexer.

Een goed concept in je foto’s, video’s en alles wat je doet:

  1. geeft je potentiële klant het juiste gevoel over jou,
  2. spreekt je ideale klant aan,
  3. schrikt de saaie nachtmerrieklant af en
  4. laat je opvallen tussen je concurrentie.

Oké, oké, maar concreet! Hoe doe ik dat?

Kijk, now we're talking. Ik heb een hele online cursus-ding voor je gemaakt.

Bescherm ze

Het is niet moeilijk voor jou. Het belangrijkste wat je nodig hebt, heb je al – een grote hart. Misschien is het niet direct visueel, maar als je een beetje rondkijkt, rondsnuffelt en kuch, kuch inspiratie opdoet op de juiste plekken, is het een eitje.

In de cursus laat ik je precies zien hoe je begint, hoe je het bedenkt, hoe je het uitvoert en bewerkt…

En natuurlijk ook waar je niet in moet trappen.

siema mijn zorggever, aangenaam

Mocht je mij nog niet kennen, siema! Ik ben Karolina, een schepper en een opschudder (not my words)!

Ik help eigen-wijze bedrijven met opvallende, anders-dan-anders maar vooral betekenisvolle foto’s en video’s, zodat ze nooit verward worden met hun oersaaie concurrenten.

Of je nu kiest voor een 1-op-1 project, een abonnement of liever zelf aan de slag gaat, het kan allemaal.

Help yourself to help others!

Dit ga je mooi vinden

Misschien een beetje op het groei gemaakt…

Ben je de verwaarlozing van je eigen zaken zat?
Maak je eigen opvallende foto's!